Kami mengalu-alukan anda memberi pendapat tentang majalah Anis dan menghantar karya berkualiti anda bersama-sama kami.E-melkan cadangan atau karya anda ke majalahanis@yahoo.com atau layari www.facebook.com/majalahanis

Rabu, 27 Mac 2013

Nikahkan Ayah


Anak menikahkan ayah itu perkara  yang biasa kita lihat. Tetapi apabila si anak menikahkan si ayah - jarang jarang. Ustaz Bukhari bin Haliah Bukhari, Imam 1 Masjid Jamek Sultan Abdul Aziz Shah Kg. Sg. Pencala, Kuala Lumpur telah menikahkan sendiri ayahnya Haliah Abu Bakar dengan Nurhafizah  bersaksikan adik-beradik dan sanak saudara serta rakan taulan.

“Ni siapa yang ketar?” tanya saya kepada Imam Bukhari yang nampak sedikit gemuruh.
“Entahlah kak, selalunya saya menikahkan orang  taklah mandi peluh macam ni. Ketarnya lain macam,” jawab Ustaz Bukhari dalam senyum.

Alhamduliilah majlis berjalan lancar di penghujung tahun lalu. Suri hati adalah pilihan ayahanda Haliah sendiri. Anak-anak dan cucu meraikan. Apa yang penting ayah mereka gembira dan terjaga kebajikan makan pakai dalam melayari bahtera pada  usia yang masih bersisa. Gembira ibu ayah rahmat buat kita.

Imam Bukhari memberi taklimat kepada ayah.

Barang Hantaran

Haliah Abu Bakar dan Norhafizah

Semua senyum

Keluarga besar bersatu


Tiada ulasan:

Catat Ulasan